פרשת הקרקעות • מזכ"ל האו"ם דואג: "קורא לישראל לשנות את מדיניותה"

    דוד לזר No Comments on פרשת הקרקעות • מזכ"ל האו"ם דואג: "קורא לישראל לשנות את מדיניותה"
    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הביע הלילה (חמישי) דאגה בעקבות הדיווחים שהתפרסמו על כוונתה של ממשלת ישראל להכריז על שטח של כ-1,500 דונם דרומית ליריחו כ"אדמות מדינה".

    בהודעה שפרסם קי-מון הוא אמר כי אם המהלך אכן ייצא לפועל תהיה זו "הפקעת הקרקעות הגדולה ביותר בגדה המערבית מאז אוגוסט 2014".

    כמו"כ, מזכ"ל האו"ם קרא לישראל לשנות את מדיניותה ולשיפור חייהם של הפלסטינים, והדגיש כי בניית התנחלויות היא הפרה ברורה של החוק הבינלאומי.

    כאמור, על פי הפרסום אמש, הקרקעות יוגדרו כאדמות מדינה וזאת במטרה להרחיב את השטחים שבשליטת ההתנחלויות באיזור וההכרזה אושרה על ידי הדרג המדיני, שר הביטחון, משה יעלון, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכעת היא נמצאת בהליכים טכניים סופיים לקראת הכרזה בזמן הקרוב.

    מדובר באדמות הנמצאות צפונית להתנחלות אלמוג. האדמות מעובדות בחלקן כבר במשך שנים על ידי חקלאים מורד יריחו ונמצאות בשטח C, ואין בהן יישובים פלסטיניים.

    במחנה הציוני הגיבו אמש על הפרסום ואמרו כי "נתניהו ממשיך לעשות ככל יכולתו כדי לא להיפרד מהפלסטינים ולתקוע אצבע בעין של ידידותינו הטובות בקהילה הבינלאומית. ישראל צריכה להפרד מהפלסטינים תוך שמירה על גושי ההתיישבות, ולא לרוץ ולבנות בכל מקום רק כדי להכעיס את העולם. בישראל משתולל טרור ולישראל אין ראש ממשלה, אלא פירומן שמבעיר את האזור".

    ראש מרצ זהבה גלאון אמרה כי "ישראל שוב מפנה אצבע משולשת לאיחוד האירופי ולאמריקאים. נישול וסיפוח של קרקע פלסטינית מעידים על כוונתה האמיתית של ממשלת ישראל להשתקע לנצח בארץ ישראל השלמה ולהמשיך, כדבריו של ראש הממשלה, לחיות על החרב לנצח".



    0 תגובות